Poradenství
Školní poradenské pracoviště
Náš tým poskytuje poradenské služby na škole již od roku 2016. Můžeme, a také poskytujeme poradenské a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům, okamžitě a přímo na místě. Koordinujeme inkluzi na škole. Konzultujeme školní zralost dítěte před nástupem k povinné školní docházce nebo návštěvu odborného poradenské zařízení. Všichni jsme odborníci, využíváme znalosti prostředí a atmosféry naší školy, jsme dosažitelní nejen pro žáky, ale i pro rodiče a učitele.
Poskytování poradenských služeb školou je bezplatné.
Našim cílem je, aby se žáci naší školy cítili dobře, rozvíjeli se v bezpečném prostředí v samostatné, svobodné a spokojené jedince.
Školní poradenský tým tvoří
- Výchovný poradce
- Metodik prevence
- Školní speciální pedagog
- Speciální pedagog – logoped
- Poradce při volbě povolání
- Školní psycholog
Zastupující výchovný poradce
tel. 739 267 306
e-mail: zadnikova@zs-deblin.cz
Kontakty na pomáhající organizace (odkaz na padlet.com)
- koordinuje činnost školního poradenského pracoviště
- spolupracuje na budování klima školy
- podílí se na péči o žáky se speciálně vzdělávacími potřebami
- metodicky vede asistenty pedagoga v rámci podpory žáků se speciálně vzdělávacími potřebami
- podílí se na výběru asistenta pedagoga
- spolupracuje na budování klima třídy v případě nutnosti intervenuje s žáky nebo kolektivem třídy
- komunikuje se spolupracujícími školskými poradenskými zařízeními
Metodik prevence
e-mail: cahel@zs-deblin.cz
- spolupracuje na budování klima tříd
- administrace v rámci prevence rizikového chování
- zajišťování preventivních programů
Školní speciální pedagog
tel. 739 267 306
e-mail: zadnikova@zs-deblin.cz
- vyhledávání a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- konzultace se zákonnými zástupci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- metodické vedení učitelů a asistentů při podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- provází programy KUPOZ a KUPREV zaměřené na rozvoj pozornosti, práceschopnosti a upevnění pozitivního vztahu k pravidelné práci
- administrativa se školskými poradenskými zařízeními
- nákup pomůcek pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- konzultace s pracovníky ŠPZ a ostatními organizacemi a odborníky podílejícími se na péči o žáky se speciálním vzdělávacími potřebami
Speciální pedagog – logoped
e-mail: kroufkova@zs-deblin.cz
- péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami – zaměřeno na oblast narušené komunikační schopnosti
- depistáž a reedukace logopedických vad – celostní přístup k problematice narušené komunikační schopnosti s využitím netradičních reedukačních postupů
- odborné poradenství a individuální konzultace zákonným zástupcům
- spolupráce se školskými poradenskými zařízeními a klinickými pracovišti
Poradce při volbě povolání
e-mail: pavlickova@zs-deblin.cz
To podstatné o jednotných přijímačkách na SŠ pro školní rok 2024/2025
Aktuality – přehled důležitých dokumentů (odkaz na padlet.com)
- konzultace žákům i zákonným zástupcům při volbě další vzdělávací cesty
- administrace spojená s přijímacím řízením na střední školy
- schůzky a kavárna k volbě povolání
- koordinuje pravidelné akce: Říjen, měsíc povolání, Miniveletrh středních škol
Školní psycholog
e-mail: davidek@zs-deblin.cz
Konzultační hodiny:
- úterý 8:30 – 13:30
- nebo dle domluvy v úterý a čtvrtek
V suterénu vedle počítačové učebny.
Žáci se ke školnímu psychologovi dostávají z vlastní iniciativy nebo na podnět zákonných zástupců či pedagogů. V případě zájmu dítěte a souhlasu zákonných zástupců je dítě zařazeno do dlouhodobé péče.
- individuální případová práce se žáky s osobními, výchovnými a výukovými problémy
- individuální konzultace se zákonnými zástupci při výukových a výchovných problémech dětí
- individuální konzultace s pedagogickými pracovníky v oblasti výchovy a vzdělávání žáků
- krizová intervence a zpracování krize pro žáky, pedagogy a zákonné zástupce
- poskytování psychologické podpory žákům, pedagogům a zákonným zástupcům v náročných životních situacích
- podpora spolupráce třídy a třídního učitele
- zjišťování sociálního klimatu ve třídě
- skupinová a komunitní práce se žáky zaměřená na osobní a sociální rozvoj žáků
- screening, ankety a dotazníky mapující klima školy
- besedy a osvěta