Centra aktivit v 2.B – dopravní výchova
Autor příspěvku: Monika Semerádová
V měsíci září byla tématem v naší třídě 2.B dopravní výchova.
Zopakovali jsme si, jak se správně chová chodec v silničním provozu a zaměřili se na jízdu na kole. Žáci si během týdne vyzkoušeli práci ve čtyřech Centrech aktivit:
- Oříškové úlohy, kde si zahráli hru Bingu s dopravními značkami a vypracovali 2 pracovní listy, kde podle situací přiřazovali různé dopravní značky.
- Hry s písmeny – kde si nejprve vyzkoušeli řazení písmen podle abecedy a společně pak k písmenům přiřazovali dopravní značky podle názvu.
- Dalším Centrem byly 3D modely, kde žáci vyráběli dopravní značky vč. správného názvu.
- V posledním Centru – Věda a objevy si žáci zopakovali základní části kola a jeho povinnou výbavu a společně pak skládali pexetrio s různými dopravními situacemi.
Na konci práce si v hodnotícím kruhu svoji práci představili a zhodnotili. Cílem práce bylo, aby si žáci nejen zopakovali základní dopravní značky, ale uměli na ně při jízdě na kole správně reagovat, znali povinnou výbavu kola a chápali, že jsou velmi zranitelnými účastníky silničního provozu.

hry s písmeny

3D modely – dopravní značky

Oříškové úlohy

hodnotící kruh

hodnotící kruh

oříškové úlohy

3D modely – dopravní značky

3D modely – dopravní značky

hodnotící kruh

hodnotící kruh

oříškové úlohy

hry s písmeny

Věda a objevy

3D modely

oříškové úlohy – hra Bingo

hry s písmeny

Věda a objevy

3D modely

společné čtení úkolů

hodnotící kruh