centra aktivit na téma „Bezpečná cesta do školy“ – 3.B
Autor příspěvku: Monika Semerádová
V půlce září jsme se opět ponořili do učení. Součástí naší práce jsou také centra aktivit. Tentokrát na téma „Bezpečná cesta do školy“. V tomto školním roce na nás čekalo nové centrum – tvůrčí psaní. Někteří se na popis cesty do školy vrhli s vervou, ale jiní trošku váhali. Nejvíce se však děti těšily do ateliéru, kde první týden tvořily vesnici a druhý týden skládaly dopravní prostředek (konkrétně lodičku a parník). Druhé centrum, na které se děti hodně těšily, byla věda a objevy. Zde se děti učily vytvářet cestu pro našeho Ozobota (taky Ozobotíka, Ozíka a Ozáčka). Vyzkoušely si na trase vytvořit různé efekty např. zik-zak, počkat 3 s, zatočit, jet pozpátku apod.
V závěru každých center představujeme svoji práci na hodnotícím kruhu, dáváme si doporučení i ocenění. Názorně každá skupina předvedla, jak se jim podařilo naprogramovat cestu pro Ozobota. A velké ocenění sklidil nápad kluků, kteří na obrázek k budovám vytvořili sud s okapy na zadržování dešťové vody.
- oříškové centrum
- věda a objevy
- společné tvoření – ateliér
- hodnotící kruh
- předvádění Ozobota
- ocenění pro kluky
- hodnotící kruh
- Půjde nám to?
- tvoření v ateliéru
- hadí násobilka
- Nevoní.
- vymýšlení vlastní cesty
- centrum – tvůrčího psaní
- společně se nám daří
- popis jízdního kola
- skládání podle video návodu
- Na to musím přijít.
- lodičky se podařily
- v centrech hrajeme i naučné hry
- hodnotící kruh