Centra aktivit a lesní výuka – 1.B
Autor příspěvku: Monika Semerádová
A zase se učíme venku. I na konci října chodíme ven. Opakujeme si čtení, poopravili jsme ponožkám jejich domečky a hráli hry. Taková hra „kuličky“, to je pane zábava. Nejprve se musí v lese najít rovný povrch. Pak odhrabat listí, udělat důlek. A to nejtěžší nakonec. Vybrat si tu nejlepší kuličku. A hra může začít.
V lese jsme si nejen hráli, ale zopakovali jsme si písmena. A někteří poskládali opravdu obrovská. Pak ještě najít menší klacík na čárku a poslouchat, zda ve slově slyším dlouhou, nebo krátkou samohlásku. Toto cvičení nás baví a opravdu se nám daří.
Na lesní výuku ve třídě navazovala centra aktivit. Vždyť musíme vědět, v kolik hodin vyrážíme do lesa. Děti si tak v centru Ateliér vyráběly svoje hodiny. Hra s písmeny, skládání prvních slov a jejich čtení bylo jako stvořené pro skupinovou práci. A centrum Číslice? To jsme skoro neviděli, neslyšeli. Nejprve děti společně hledaly několik cest po zoologické zahradě, pak skládaly tvary, přemísťovaly tyčinky, aby jim vznikl ten správný obrazec. Na závěr společné hodnocení práce, ocenění a doporučení pro další skupiny.
A za týden zas. Po podzimních prázdninách nás čeká společné dušičkové učení s našimi patrony deváťáky.
- Tradiční svačinová zastávka.
- Opravili jsme ponožkám domečky.
- Hra na přesnost.
- Malá svačinka.
- Pomáháme si.
- Frotáž kůry a poznávání stromů.
- Skládáme písmena.
- Příprava důlku na hru kuličky.
- Hrajeme kuličky.
- Hledání pokladu.
- Sněžííííí.
- Na ruce mám srdíčko (od kopřiv).
- Třídní sovička Amálka letí s námi.
- Poslední zastavení před školou.
- Hodnocení lesní výpravy Ad.
- Hodnocení lesní výpravy An.
- Lesní výprava – hodnocení A.
- Lesní výprava – hodnocení Š.
- Lesní výprava – hodnocení M.
- Hodnocení lesního učení.
- Každá skupina pracuje naplno.
- Centra aktivit Písmena.
- Hodnotící kruh.