Doba rytířů ve 4. třídě
Autor příspěvku: Veronika Pavlíčková
V centrech aktivit nás čekalo období Přemyslovských králů. Cílem bylo nejen získat nové informace a znalosti o tomto období, ale také zjistit, zda je žák dobrý šéf skupiny a umí dělit úkoly mezi ostatní spolupracovníky ve skupině a motivovat je k práci.
Tentokrát jsme měli tři centra a v každém skupinku 4 žáků. Tři z nich si tedy mohli vyzkoušet své vůdčí kompetence – v každém centru byl šéfem skupinky někdo jiný. Jak se šéfům dařilo pak jejich spolupracovníci reflektovali na závěrečném kruhu, kde dávali šéfovi ocenění a doporučení.
V centrech aktivit jsou děti stimulovány ke hře, aktivitě a práci. Děti se tu učí na základě vlastní zkušenosti, od sebe navzájem, nápodobou a pozorováním. Tím, že děti pracují v malých skupinkách, mohou spolu přirozeně komunikovat, řešit problémy, rozhodovat se, rozvíjet své vyjadřovací schopnosti, chápat a akceptovat rozdíly mezi lidmi. Jsou tak vedeny k samostatnosti i spolupráci. Mají možnost si svoji práci zorganizovat, rozdělit si role v týmu a naplánovat postup. Jak se jim dařilo si můžete prohlédnout v galerii.
- Centrum Panovníci
- Centrum města
- Centrum rytíři
- Cenrtum města – pracovní list
- Centrum rytíři – pracovní list
- výstroj připravena
- Hledáme informace v učebnici.
- kuk
- do zbroje…
- braň se…
- erb pro rytíře
- hlavně pečlivě…
- k poctě zbraň:-)
- erb skoro hotov
- Co ještě napsat?
- služebníci pomáhají..
- neskřípni si nos:-)
- rytířka?
- spolupráce
- pracovití řemeslníci vyrábí erby
- Panovníkův plakát
- losujeme…
- a jdeme do boje:-)
- Kde mám koně?
- jsem zdatný panovník a bojovník
- doražte je:-)