Ročníkové práce žáků 9. třídy
Autor příspěvku: Pavlína Rohanová
Žáci 9. třídy již tradičně vypracovávají v rámci 2. pololetí školního roku (po přijímacích zkouškách) tzv. ročníkové práce. Žáci si během měsíce února zvolí téma, o které se zajímají a je jim nějakým způsobem blízké. Na základě toho také osloví některého z pedagogů či asistentů pedagoga – ten se tak stane jejich vedoucím práce. Spolu práci konzultují a vypracovávají. Práci se ovšem začnou naplno věnovat po přijímacích zkouškách, tedy koncem dubna. Koncem května práce odevzdají ve dvou tištěných exemplářích, vedoucí napíší posudek; ke každé práci je také zvolen oponent, který ji zhodnotí. V průběhu června se uskuteční obhajoby prací, kde žáci formou počítačové prezentace a svými slovy přítomné komisi a hostům stručně představí svou práci a odpovídají na položené otázky. Nejvíce jsou ceněny ty práce, kde je znát osobní zájem, vklad a přínos žáka.
Letos se obhajoby ročníkových prací uskutečnily 7. a 8. června a opět byly velmi kvalitní a témata byla velmi pestrá a zajímavá. Na pár fotografií z těchto dvou dnů se můžete podívat.